Herkennen en analyseren van B2B websitebezoekers

Heb je altijd al willen weten wie jouw website bezoeken? Google Analytics geeft een idee van het aantal bezoekers, maar je weet nooit exact wie er op jouw website hebben gekeken en hoe lang dat ze op je website zijn geweest.

Daar is nu een oplossing voor: Leadinfo geeft jou inzicht in wie jouw website hebben bezocht, hoe lang ze op jouw website hebben gekeken en welke pagina’s ze hebben bezocht.

De belangrijkste voordelen van Leadinfo op een rijtje:

Anonieme websitebezoekers worden interessante leads

Leadinfo laat zien welke bedrijven jouw website bezoeken en zet zodoende anonieme B2B bezoekers om naar interessante en relevante leads.

CRM integratie

Door integratie met meerdere CRM-systemen, zoals Exact, Monday.com, Hubspot, Salesforce, Teamleader en vele andere CRM-systemen, kunnen leads automatisch worden opgeslagen.

Alle informatie in één overzicht

Naast het omzetten van anonieme websitebezoekers, toont Leadinfo ook relevante bedrijfsinformatie, zoals contactgegevens, financiële gegevens en de pagina’s die zijn bezocht door de B2B bezoeker. Al deze informatie stelt jou in staat om nog betere deals te sluiten.

Hoe werkt LeadInfo

LeadInfo maakt gebruik van een uitgebreide en uniek samengestelde database. Daarin worden IP-adressen gekoppeld waardoor deze omgezet kunnen worden in nuttige informatie over de bezoekende organisatie. Denk hierbij aan NAW-gegevens maar ook LinkedIn profielen en email adressen van medewerkers.

Om gebruik te kunnen maken van LeadInfo moet de software gekoppeld worden aan je website. Dit kan op twee manieren, je kan een stukje code toevoegen waardoor de koppeling tussen de software en je website gemaakt wordt. Wanneer het platform waarin je website gebouwd is het toelaat kan je ook een plug-in installeren. Beide opties zorgen uiteindelijk voor dezelfde werking.

Direct contact met een van onze professionals?

Joost Tempelman
Verkoop, planning & Marketing
085 - 073 79 74
Joost.tempelman@commpro.nl

Overzichtelijk

Zoals aangegeven zijn er verschillende soorten informatie zichtbaar wanneer een bedrijf je website bezoekt. Alle informatie is zichtbaar in een overzichtelijk dashboard.

In je inbox zie je activiteiten van de bezoekers. Aan de linkerzijde van je scherm zie je afgelopen periode onderverdeeld in dagen, weken, maanden, jaren en landen. Uiteraard is het mogelijk om zelf een aangepaste datumreeks in te stellen. Om acties te kunnen koppelen aan een lead is het mogelijk om labels aan te maken. Hierdoor kan je bijvoorbeeld een verantwoordelijke koppelen aan een lead of de uit te voeren actie benoemen. 

Rechts van de ze kolom zie je het overzicht met de betreffende bedrijven die je website bezocht hebben binnen de geselecteerde periode. Je ziet hier (indien mogelijk) het logo van het bedrijf, tijd van bezoek en het aantal pagina’s wat bezocht is. Wanneer je vervolgens labels hangt aan deze bezoeker worden deze ook hier getoond. 

De overige 50% van je scherm is gereserveerd voor specifieke informatie van het bezoekende bedrijf. Hier vindt je allereerst een korte omschrijving van de bedrijfsvoering en de NAW gegevens. Vervolgens worden de juridische en financiële statussen weergegeven, uiteraard ook weer wanneer dit voorhanden is.Je kan daaronder ook zelf opmerkingen toevoegen wanneer dit wenselijk is.Als laatste worden de paginaweergaven uitgelicht. Hier zie je precies welke pagina’s door de bezoeker bezocht zijn en wat de bezoekduur van deze pagina was.

Opvolging

Eerder spraken we al over het toevoegen van labels aan bedrijven die je website bezocht hebben. Deze kan je dus eenvoudig koppelen aan een bepaald soort opvolging of kenmerk. Denk hierbij aan hot leads en verantwoordelijke aanstellen maar ook markeren als concurrenten, klanten of (toekomstige) leveranciers.

Hiervoor kan gekozen worden vanuit LeadInfo te werken maar je kan ook een export maken en deze naar een ander omgeving brengen. Het is daarnaast ook mogelijk om de opvolging te koppelen naar andere interne communicatieprogramma’s zoals Exact, Afas, Act!, Slack, Monday.com en nog veel meer.

Je nieuwe collega

Je kan LeadInfo beschouwen als een teamlid van je Sales afdeling. In plaats van koud leads te zoeken of op te volgen verzameld LeadInfo ze gestructureerd voor je op één overzichtelijke plek. Vervolgens is het zaak aan de andere collega’s om deze leads een vervolg te geven. Het is zonde om deze warmere leads te negeren en onnodig veel tijd te stoppen in het zelf opsporen van potentiële leads.