Je bedrijf laten groeien door leads te genereren

Om je bedrijf verder te laten groeien en om te zorgen dat bezoekers ook klanten worden is het genereren van leads van groot belang. Leads vind je online, maar het proces om deze te vinden is voor ieder bedrijf weer anders. De juiste vormgeving van je website en andere marketingkanalen trekt meer bezoekers. Hoe we dit doen kunt u lezen onder de kop Contentstrategie en Hoger in Google.

Door te zorgen voor een betere conversie levert je site meer leads op. Hiervoor bouwt Commpro leadmagnets in. Bezoekers worden uitgenodigd meer van je bedrijf te weten te komen. Dit resulteert in de groei van het emailbestand, waardoor mailings en berichten bij meer (potentiële) klanten komen.

Commpro zorgt voor optimale online zichtbaarheid, een helder en overzichtelijk websitebeheer en zorgt ervoor dat waardevolle bezoekers en potentiële klanten naar je website komen zodat al je onlineactiviteiten elkaar versterken en leiden tot meer bezoekers.

Een duidelijke website en hoge vindbaarheid in Google is stap 1. Vervolgens moet er gezorgd worden voor een hoge conversie, bezoekers worden klanten. Klanten genereren een hogere omzet en een hogere omzet betekent meer winst.

De leadmagnets zorgen ervoor dat je je eerste stappen zet om bij de potentiële klant binnen kunt komen. Verder kun je bezoekers op allerlei manieren ‘verleiden’ om actief te reageren op jouw website en andere kanalen.

Manieren om dat te realiseren kunnen heel uiteenlopend zijn. Hieronder staan er een aantal:

  • Direct klantcontact door middel van livechat of een FAQ gedeelte op de website. Zorg dat er medewerkers paraat staan om vragen snel en adequaat, dus klantvriendelijk op te pakken en af te handelen.
  • Zorg dat de informatie op de website aansluit bij de doelgroep en altijd up-to-date is
  • Gebruik sociale media actief. Denk daarbij aan video’s op platformen als Youtube, Instagram en Facebook.
  • Promoot producten en diensten op LinkedIn
  • Gebruik de juiste tools om te analyseren hoe bezoekers jouw website doorlopen.

Al deze stappen zijn erop gericht om jouw bezoeker verder te leiden van geïnteresseerde bezoeker naar klant. Een goede website, gebouwd op de juiste verkoopstrategie leidt de bezoeker in de ‘sales funnel’ (verkooptrechter). Je helpt de bezoeker om je bedrijf te leren kennen, te waarderen en te vertrouwen, waardoor hij klant bij je wil worden.

Door alle bovengenoemde punten ken je je doelgroep en nog belangrijker je klant, waardoor je tijdens het proces al een ‘beeld’ krijgt van wat de klant van je vraagt, zodat jij daarop kunt anticiperen.