Zoekmachine optimalisatie SEO & Online marketing. Jouw weg naar online succes.

Iedere dag gebruiken we Google of andere zoekmachines om naar informatie te zoeken. Websites die je het eerst te zien krijgt hebben volgens Google het beste antwoord op de vraag die je stelt. Daarom is het belangrijk om je website zodanig te optimaliseren dat Google jouw website serieus neemt. Zodat jouw website hoger in de zoekresultaten wordt weergegeven. Dat levert meer bezoekers op. En ook precies de bezoekers waar jij naar op zoek bent. Zoekmachine optimalisatie en online marketing, dat is waar wij goed in zijn. Lees verder en ontdek wat hier allemaal bij komt kijken.

Technische SEO: Optimalisatie van jouw website

Wat is Technische SEO?

Technische SEO (zoekmachine optimalisatie) is het verbeteren van de technische aspecten van je website om de ranking van de webpagina’s in zoekmachines te verhogen. Een betere vindbaarheid levert meer bezoekers op. En meer bezoekers betekent meer klanten. Bij het opleveren van je website, technisch onderhoud en het verdere SEO-traject besteden wij bijzondere aandacht aan de volgende aspecten:

  • Snelheid van je website – hoe snel is je website geladen?
  • Doorzoekbaarheid van je website – is de structuur van je website in orde?
  • Leesbaarheid van je website – zijn je teksten helder en begrijpelijk?
  • Veiligheid van je website – heb je een certificaat geïnstalleerd?

Waarom zou je jouw website technisch laten optimaliseren?

Een website die technisch goed is geoptimaliseerd is snel, maar ook gemakkelijk te doorzoeken voor robots van zoekmachines. Om dit te realiseren zijn er een aantal aspecten van belang die we wat verder uitwerken:

De laadsnelheid van je website

Bezoekers van je website zijn ongeduldig. Zelfs zo ongeduldig dat ze niet langer dan drie seconden willen wachten tot een website is ingeladen. Uit onderzoek van de Aberdeen Group blijkt dat slechts één seconde 7% verschil in conversie kan opleveren!

De laadtijd van je website heeft niet alleen invloed op het gedrag van je bezoekers, maar ook Google geeft de voorkeur aan snelle webpagina’s. Een snelle webpagina komt daardoor eerder bovenaan in de zoekresultaten dan een trage webpagina.

Doorzoekbaarheid van je website

Zoekmachines zoals Google en Bing maken gebruik van robots om je website te doorzoeken en te analyseren. Dit wordt ook wel crawlen of spideren genoemd. Deze robots volgen de links om de inhoud van je website in kaart te brengen. Een goede interne koppelingsstructuur zorgt ervoor dat deze robots begrijpen wat de belangrijkste inhoud (of content) is van jouw website.

Direct contact met een van onze professionals?

Joost Tempelman
Verkoop, planning & Marketing
085 - 073 79 74
Joost.tempelman@commpro.nl

Alle pagina’s van je website moeten bestaan

Een trage website kan frustrerend zijn voor bezoekers, maar een pagina die helemaal niet bestaat is nog veel vervelender. Als een geïndexeerde link naar een niet-bestaande pagina op je website verwijst dan zullen je bezoekers op een ‘404 pagina niet gevonden’ pagina terecht komen. En weg is je bezoeker…

Een link (of koppeling) die niet meer werkt noem je een ‘dode link’. Niet alleen bezoekers hebben een hekel aan dode links, ook zoekmachines vinden het vervelend om dode links tegen te komen. Bovendien hebben zoekmachines de neiging om meer dode links te vinden dan je bezoekers, omdat ze iedere link volgen, zelfs als deze verborgen is.

Voorkom dubbele inhoud

Als je dezelfde inhoud op meerdere pagina’s hebt staan kunnen zoekmachines in de war raken. Want op welke basis moet Google je pagina dan ranken? Met andere woorden: welke pagina moet dan bovenaan komen? Het gevolg van dubbele inhoud kan zijn dat alle pagina’s lager gerankt worden en dat deze pagina’s dus minder goed gevonden worden. Dit geldt niet alleen binnen je eigen website, maar ook als dezelfde inhoud op andere websites staat.

Een veilige website

Een technisch geoptimaliseerde website is per definitie veilig. En een veilige website is een basisvoorwaarde om de privacy van je bezoekers te garanderen. Daarom is het belangrijk om je website te laten beveiligen met een SSL-beveiligings- certificaat. HTTP verandert dan in HTTPS en er verschijnt een slotje in de adresbalk van je internetbrowser.

HTTPS zorgt ervoor dat gegevens, die tussen de browser en de site worden verzonden, niet kunnen worden onderschept door kwaadwillenden. Met een SSL-certificaat laat je aan jouw bezoekers zien dat je ze serieus neemt.

Ook Google vindt het belangrijk dat jouw site goed is beveiligd. Een veilige website komt hoger in de zoekresultaten dan een onveilige website.